عمومی

علت خرابی سوکت شارژ و قیمت تعمیر آن

تلفن همراه درست مانند هر وسیله دیگری که از باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند نیاز به شارژ شدن دارد. اما وقتی سوکت شارژ خراب می‌شود، تامین نیروی تلفن همراه یک دغدغه برای افراد می‌شود. اما سوالی که در این شرایط برای افراد ایجاد می‌شود این است که چه دلایلی در خراب شدن سوکت تلفن همراه نقش دارند؟ در ادامه درباره عوامل موثر بر خرابی سوکت شارژ تلفن همراه صحبت خواهیم کرد. شما می توانید آموزش کامل این مشکل در موبایل را در دوره تعمیرات موبایل آموزشگاه متخصصان فردا ببینید.

چرا سوکت تلفن همراه خراب می‌شود؟

دلایل مختلفی می‌توانند سبب خرابی سوکت شارژ تلفن همراه شوند. مهم‌ترین این دلایل به شرح زیرند:

  • کیفیت پایین کابل شارژ تلفن همراه: از بین ساختار‌های مختلفی که در شارژ دیده می‌شوند کابل شارژ دارای میزان بالایی از آسیب‌پذیری می‌باشد. مواردی مانند کیفیت پایین و یا غیراورجینال بودن آن در خوب شارژ نشدن گوشی نقش دارند.
  • آی سی شارژ دستگاه خراب شده است: از آی سی می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات این سیستم‌های هوشمند یاد کرد. اهمیت آی سی زمانی آشکار می‌شود که به خود یادآوری کنیم این قطعه وظیفه تامین ولتاژ و جریان موردنیاز دستگاه را برعهده دارد.
  • باتری دستگاه خراب است: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان از آن به عنوان دلیل خرابی سوکت شارژ یاد کرد، بروز مشکل در باتری تلفن همراه است. درصورتی که باتری خراب باشد باتری یا دیر شارژ می‌شود و یا حین شارژ کردن شاهد قطع و وصل شدن این فرایند خواهیم بود.
  • سوکت شارژ فرسوده شده است: درصورتی که موارد فوق را بررسی کردید و شاهد ایرادی نبودید می‌توانید نگاهی به خود سوکت بندازید. طبیعی است که به مرور زمان این سوکت‌ها دچار فرسودگی شوند. این فرسودگی ساختار‌های خار مانند فلزی درون سوکت را از بین می‌برند. به همین دلیل فرایند شارژ شدن تلفن همراه با مشکل مواجه می‌شود.
  • استفاده نکردن از نسخه اصلی شارژر: بسیاری از افراد شارژر خوب را شارژری تلقی می‌کنند که فقط قابلیت اتصال به تلفن همراهشان را دارد. این درحالی است که باید در انتخاب شارژر باکیفیت نهایت دقت را به خرج بدهید. هنگام انتخاب شارژر به پارامترهایی مانند آمپر ورودی و نیز خروجی گوشی و تطابق آن با شارژر مدنظر حتما توجه کنید.
این مطلب را هم بخوانید :   معرفی برخی دستگاه های آزمایشگاهی تخصصی و کاربردشان

قیمت تعمیر سوکت شارژ

وابسته به نوع سوکت و عوامل مختلف دیگر این مبلغ ممکن است متفاوت باشد. به علاوه اینکه به این مهم دستمزد متخصصی که سوکت را تعمیر و یا تعویض می‌کند درنظر داشته باشید. معمولا زمانی نیاز به تعمیر و یا تعویض این قطعه است که با اموری مانند سرویس کردن نیز مشکل حل نشود.