ترفند ها و نکته ها

راهکارهای جلوگیری از کرم زدن آجیل

برای جلوگیری از کرم زدن آجیل می‌توان آن را در محیط تاریک نگهداری کرد و یا از ظرفی مناسب استفاده کرد. با نزدیک شدن به مناسبت‌های مختلف از جمله عید نوروز، خرید آجیل خوب در برنامه افراد قرار میگیرد. اما گرانی آجیل حساسیت افراد را درباره نگهداری از آن افزایش می‌دهد. یکی از مواردی که در این باره سبب نگرانی افراد می‌شود، کرم زدن آجیل است. ما کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی، در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین راهکار‌های جلوگیری از کرم زدن آجیل را خدمت شما شرح دهیم. اگر شما هم قصد استفاده طولانی مدّت از آجیل و تنقلات خانه خود را دارید، این مطلب برای شماست. پس با ما تا انتها همراه باشید.

برای ممانعت از کرم زدن آجیل چه کنیم؟

با استفاده از چند راهکار ساده می‌توانید خیال خود را از بابت کرم نزدن آجیل راحت کنید. در ادامه این راهکار‌های ساده را شرح خواهیم داد.

از ظرف مناسب استفاده کنید

به منظور جلوگیری از کرم زدن آجیل می‌توانید آن بلافاصله پس از آوردن به خانه، از کیسه به ظرفی مناسب انتقال دهید. ظروف دربسته چوبی، پلاستیکی و یا شیشه ای، گزینه مناسبی برای این کار هستند. گاها از این دسته از ظروف به عنوان بانکه نیز یاد می‌شود. استفاده از این ظروف امکان حفظ عطر و طعم مواد غذایی، از جمله آجیل را فراهم میکند. چرا که اجازه نفوذ رطوبت به محیط داخل خود را نمی‌دهند.

از آجیل خود در فریزر نگهداری کنید

از این راهکار به عنوان ساده‌ترین روش برای ممانعت از کرم زدگی آجیل یاد می‌شود. پس از خریداری آجیل می‌توانید به مدت دو یا سه روز آن را در محیط سرد فریزر نگهداری کنید. در چنین شرایطی، حتی اگر لارو حشرات و کرم در آن رخنه کرده باشد، سرمای فریزر آن را از بین می‌برد. یادتان باشد که درصورت نگهداری آجیل در محیط منزل، احتمال رخنه کردن لارو حشرات و کرم‌ها کم نیست.

این مطلب را هم بخوانید :   برندگان لاتاری برای امور خود به کجا مراجعه کنند؟

از آجیل در مکان‌های تاریک و خنک نگهداری کنید

درصورتی که چنین مکان‌هایی را برای نگهداری از این خوراکی گران قیمت انتخاب کنید، سرعت فساد آن کند خواهد شد. یادتان باشد که عواملی مانند رطوبت، نور و گرما سه فاکتور اصلی برای فساد مواد غذایی از جمله آجیل هستند.

نگهداری از آجیل در محیط یخچال

محیط سرد یخچال هم می‌تواند پناه خوبی برای آجیل خریداری شده از سوی شما باشد. اما یادتان باشد که بهتر است برای ذخیره آجیل در یخچال از کیسه فریزر و یا کیسه زیپی استفاده نکنید. بجای این موارد می‌توانید به سراغ گزینه‌هایی مانند ظروف شیشه‌ای و یا پلاستیکی بروید.